onsdag 5 december 2012

Onsdag 5/12-2012

Jag har varit på kurs i Stockholm under två dagar, måndag och tisdag. Jag kommer från och med nu läsa via Skolverket en kurs i NO och Teknik. Det är en mycket intressant utbildning som jag tror kommer bidra till många spännande lektioner tillsammans med barnen i klassen. När jag var borta så var Gustav här som vikarie tillsammans med Emelie i klassen. Jag kommer även vara bortrest onsdag-fredag nästa vecka och även då ska Gustav vara hos oss.
Vi närmar oss jullovet med stormsteg och detta märks mer och mer på barnen. Men än så länge försöker vi hinna med så mycket som möjligt, just nu arbetar barnen mycket flitigt med att forska om Sverige och Östersund. Tanken är att alla grupper väljer ett speciellt område att forska om för att sedan kunna redovisa detta inför sina kamrater. Vi ska även göra en sammanställning och översätta på engelska för att kunna skicka till barnen i USA som har tagit hand om Bruno.
Imorgon, torsdag är det dags att besöka biblioteket igen. Jag vill påminna er lite extra om att ta med utlästa böcker så att barnen har en chans att låna nya inför jullovet.
Ta för vana att läsa en liten stund VARJE DAG, ca 10-15 minuter! Det är en mycket bra avkoppling och dessutom är det väldigt bra för läsutvecklingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar