torsdag 22 november 2012

Måndag 19/11-2012

En helt vanlig skoldag hos oss här på Mimergården har det varit idag.
Direkt på morgonen hade våra 3:or idrott och 2:orna var kvar här och hade mattelektion med mig, Anna.
Mitt i min genomgång så upptäcker jag att barnen har ett helt annat fokus än vad jag hade planerat. Vad gör man då som lärare?? Jo, självklart får jag ibland lägga min planering åt sidan och lyssna till barnen och deras intresse. Just idag, denna morgon var det helt klart vad som fångade deras intresse istället för min genomgång, nämlgen denna underbara himmel som blev ett mycket spännande och intressant samtalsämne en stund innan vi kunde återgå till våra mattediskussioner.

Så här vacker himmel har vi äran att beskåda från vårt klassrumsfönster....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar