onsdag 19 september 2012

onsdag 19/9

idag har vi haft en mycket kreativ dag. 3:orna började dagen med slöjd. På syslöjden fick barnen göra egna ormar. På träslöjden fortsatte arbetet med att bygga hus som sedan ska bli en stad. 2:orna hade ett mattepass första lektionen, vi repeterade 10-kamraterna och spelade olika mattespel. Barnen fick även ta med sig ett spel hem för att kunna spela med er där hemma.

Här spelar Molly och Maja ett spel där man tränar på 10-kamraterna

Här tränar Kevin på addition på Mattemästaren

Elisa har gjort en jättefin orm på slöjden

Andra lektionen gick vi ut på skolgården och samlade löv i olika färger, former och storlekar.
Efter att vi hade hittat tillräckligt många fina löv gick vi in och skapade vackra höstbilder.

Här plockar några av barnen fina löv

Här håller Carl på att måla sin fina höstbild

Sista lektionen såg vi på två spännande filmer om vatten, vi fick lära oss ännu mer om vattnets kretslopp.
Idag har 3:orna haft långdag och på "extra lektionen" fortsatte vi vårt arbete i svenska, där vi läser om djurspanarna. Vi får lära oss massor om spännande djur.

Imorgon och på fredag är jag, Anna på utbildning. Jag har fått den stora möjligheten att delta i en Svenska utbildning som handlar mycket om hur man undervisar i läsförståelse. Det är intressant och lärorikt och jag hoppas att jag kommer få en hel del att arbeta med tillsammans med barnen. När jag är på utbildning är Martina här som vikarie och även Emelie.
Imorgon är det bibliotek, ta gärna med er utlästa böcker så att ni kan låna nya!

Vill bara påminna ALLA 3:or att lämna in läxan imorgon!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar